Sunday, April 26, 2009

23

“ÖSS, ‘ölürsem sebebim sensin’ sorunu oldu. Sistem biran önce değiştirilmeli”
“Eğer ki ben başımı açıp medeni olacaksam başımı kapatıp medeni olmamayı tercih ederim.”
“Atatürk’ün kemiklerini sızlatmayalım”
“Ayrımcılık yapılmasın, nasıl düşüncelerle aynı ortamda bulunabiliyorsak giydiğimiz kıyafetlerle de aynı ortamda bulunabilmeliyiz”
“Burada konuşacağımı öğrendiklerinde sorunlarını anlattılar. Başbakanımız ‘Kriz teğet geçti’ diyor ama esnaf ve çiftçiler ‘kriz bizi teğet geçmedi, resmen delip geçti’ diyorlar”


Hepsi tanıdık sözler değil mi? Lakin, alışkın olmadığımız yanları da var. Bunların hepsi 23 Nisan'da Çocuk Meclis'inde söylendi. Çocuklar ailelerinden ne kadar çok etkileniyorlar. Çocukları siyasetten uzak tutalım demiyorum. Ama eğer, büyüklerin beylik beylik cümlelerini playback yapacak kadar sorunların içine çekilmişlerse bu noktada durup düşünmek lazım.

Onlara yaşlarından büyük sorumluluklar ve acılar veriyoruz. Geçen hafta Hakkari'de 14 yaşındaki Kürt çocuğunun kafasına dipçikle vurulup komaya sokulaması da cabası. Ben çocukken bizlerin büyüklerde ayrı bir dünyası vardı. Çocuklardan o dünyayı çalmaya hakkımız yok.

Ben çocukken dedim ya... Ve ben hala çocuğum ya... İşte o yüzden hala ayrı bir dünyam var. Küçük Prens'in karikatür kitabı çıkmış. Radikal kitap'ta üzerine güzel bir yazı yazılmış. Türkiye'ye dönünce alıp okuyacağım. Ne kötü onlar hiç okuyamayacaklar.

Büyüklerin dünyasındaki çocuklar için:

http://www.radikal.com.tr/Default.aspx?aType=RadikalDetay&ArticleID=932958&Date=26.04.2009&CategoryID=77

Çocukların dünyasındaki büyükler için:

http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalEklerDetay&ArticleID=931351&Date=26.04.2009&CategoryID=40

No comments:

Post a Comment

Bence