Saturday, April 25, 2009

Ben,bugün Santa Clause gördüm.


Bugün Moose Safari adı altında İsveç Geyiği görmeye gittik. İsveçliler Älg diyorlar bu hayvancıklara. Älg, ortalama 2 metre boyunda ve 800 kiloya ulaşabilen hayvan gibi kocaman bir hayvan. İsveç'te günde 12-15 kadar trafik kazası Älg'lerin 50km/saat hızla yollara fırlamaları sonucu gerçekleşiyormuş.


İsveç'teki en ünlü geyik çiftimizin adı: Karl Gustav ve Silvia... Karl Gustav'ın İsveç kralı Karl XVI Gustaf'tan farkı görüldüğü üzere XVI sayısı ve Gusta'nın sonundaki f-v saçmalatması. Hadi bakalım...

Geyik denince aklımıza gelen ilk şey Ren Geyiği olabilir. Ama Ren geyiklerinin boynuzları yukarı doğru uzun. Bunlarınki iki yana uzamış. Ren geyiği göremesek bile Noel Baba'yı buldum. İşte yanda fotoları var. Adını "Jag heter bişi bişi" diye söyledi ama unuttum. Alıcaksın bu amcayı, evde sallanan sandalyeye oturtucaksın. Üzerine kırmızı-yeşil ekose desenli bir battaniye. Bi de şömine. Kar yağarken sana hikaye anlatacak. Canım amca. Çok sevdim seni.

No comments:

Post a Comment

Bence